Poranne orzeźwienie czyli woda z cytryną

Znam wielu zwolenników picia wody z dodatkiem soku z cytryny, którzy codziennie w ten sposób rozpoczynają dzień, jednak sama nigdy nie testowałam tego napoju zaraz po przebudzeniu. Skąd wzięła się moda na spożywanie kwaśnej wody? Czy rzeczywiście ma ona jakieś szczególne właściwości zdrowotne? Zaciekawiona tematem sięgnęłam do literatury fachowej, przeto ujrzałam internet i wiecie co? Okazuje się, że tak banalnie prosty w wykonaniu napój jest remedium na wiele schorzeń oraz skarbnicą zdrowia! Nie wierzycie? Postaram się Wam to udowodnić :)

źródło:wylecz.to.pl

1. Zacznijmy od… odporności

Zawarta w napoju świeża cytryna, a szczególnie najważniejszy jej składnik – witamina C, korzystnie wpływa na układ odpornościowy, zmuszając go do aktywniejszego działania i ochrony przed różnego typu infekcjami. Witamina C aktywuje komórki limfocytów T, które atakują chorobotwórcze antygeny – wirusy i bakterie.

2. Pomaga pozbyć się kamieni nerkowych.

Sok z cytryny zawiera znaczne ilości kwasu cytrynowego – związek ten zapobiega wiązaniu się wapnia i powstawaniu nierozpuszczalnych kamieni nerkowych. Badania naukowe przeprowadzane także na ludziach potwierdziły korzystny wpływ estrów kwasu cytrynowego na rozpuszczanie istniejących i zalegających kamieni nerkowych i zapobieganiu tworzenia się nowych. Poza tym cytryna zawiera spore ilości potasu, który również pomaga usuwać obecne w nerach kamienie i złogi.

3. Detoksykuje organizm.

Picie na czczo ciepłej wody z cytryną powoduje wiązanie zalegającego w żołądku śluzu (który pozostał po nocnym trawieniu pokarmów) i wypłukanie go, co powoduje oczyszczenie układu pokarmowego usprawnienie pracy żołądka. Ponadto, cytryna, jak wszystkie cytrusy posiada działanie silnie alkalizujące, dzięki czemu normalizuje gospodarkę kwasowo-zasadową organizmu odtruwając go z toksyn i metali ciężkich (kwas cytrynowy wiąże niektóre metale ciężkie zalegające w naszym przewodzie pokarmowym).

4. Świetnie nawadnia organizm.

Połączenie wody z cytryną jest nawet korzystniejsze niż picie samej wody, ze względu na większą zawartość elektrolitów. Napój ten wspomaga także koncentrację i poprawia pamięć, ponieważ szybsze procesy myślowe zachodzą pod wpływem odpowiedniego nawodnienia organizmu.

5. Szybko gasi pragnienie i pomaga schudnąć.

W przeciwieństwie do słodzonych, gazowanych, kolorowych napojów, lub dosładzanych soków wzmagających pragnienie i zwiększających apetyt, picie wody z cytryną skutecznie gasi pragnienie i szybko powoduje uczucie sytości (żołądek jest wypełniony płynem, zatem sygnalizuje ośrodkowi sytości zlokalizowanemu w mózgu, że nie potrzebuje spożywać pokarmów). Dzięki piciu kwaśnej wody (zwłaszcza przed posiłkami) jesteśmy w stanie pohamować apetyt i zjeść zmniejszone porcje pokarmów, co prowadzi do spadku masy ciała.

6. Przyspiesza trawienie i pomaga schudnąć.

Zawarte w cytrynie flawonoidy usprawniają procesy trawienne. Obecność błonnika zwanego pektyną powoduje długie utrzymywanie się uczucia sytości, co skutecznie zapobiega pokusie sięgnięcia po coś słodkiego. Wodochłonne właściwości pektyny powodują, że w żołądku tworzy ona z wodą coś przypominającego wyglądem żel skutecznie wypełniając żołądek. Sok z cytryny poprawia trawienie poprzez stymulację produkcji żółci. Jest pomocny w leczeniu zgagi, wzdęć, niestrawności czy odbijaniu się. Okazało się, że napój ten jest skuteczny także w przypadku zaparć i wszelkich problemów z wypróżnianiem się.

7. Dodaje energii i poprawia wygląd skóry.

Antyoksydanty znajdujące się w cytrynie pomagają w leczeniu wyprysków, ponadto witamina C działa odmładzająco, sok z cytryny wygładza zmarszczki. Ponadto ma właściwości rozjaśniające wszelakie przebarwienia i plamy starcze na twarzy i dłoniach. Picie wody z sokiem powoduje rozjaśnienie skóry, która staje się promienna. Wiele osób regularnie pijących ten napój obserwowało zmniejszenie się cellulitu na nogach oraz zwiększenie jędrności skóry. Witamina C wiąże kolagen, dlatego skóra wydaje się zdrowsza i młodsza. Cytryna przyspiesza oczyszczanie krwi z toksyn, przez co zmniejsza się ryzyko powstawania problemów z cerą. Może zabrzmi to naiwnie i głupio, lecz udowodniono, że sok z cytryny zmniejsza poczucie stresu i poziom lęku oraz poprawia nastrój. Co ciekawsze, pomaga leczyć stany depresyjne, gdyż już sam zapach cytrusów odpręża i działa kojąco na układ nerwowy. Dzięki działaniu oczyszczającemu napoju nasz organizm zaczyna sprawniej funkcjonować, a my czujemy się lżejsi i mamy przypływ sił.

Woda z cytryną zamiast kawy na dobry początek dnia?

Czemu nie?! Kwaśny, orzeźwiający smak cytryny pobudza podobnie jak filiżanka kawy (która niestety jest napojem silnie zakwaszającym nasz organizm :/).

Jeśli podobnie jak ja uważacie, że szklanka wody z cytryną wypitej rano przed śniadaniem może poprawić stan zdrowia, funkcjonowanie organizmu i dodać energii to zróbcie na sobie mały eksperyment: spróbujcie przez tydzień, każdego ranka wypić szklankę ciepłej (nie gorącej) wody z dodatkiem soku wyciśniętego z połowy cytryny (dla amatorów kwaśnych smaków polecam całą cytrynę – pobudzenie gwarantowane :) i zobaczcie efekty. Ja zaczynam od jutra :)

źródło: viralka.pl

4 comments on “Poranne orzeźwienie czyli woda z cytryną
  1. Cześć,
    Jak Ci się udał eksperyment z wodą z cytryną? Czy przez tydzień doszło do jakiś zauważalnych zmian? Polecasz po przetestowaniu na sobie? :)

    • Witaj,
      mój eksperyment przedłużyłam o kolejne dwa tygodnie – po pierwszym tygodniu zauważyłam wzrost energii, zwłaszcza w pierwszej połowie dnia (wcześniej musiałam pobudzać się kawą – teraz nie potrzebuję już dwóch porcji kawy dziennie, wystarczy jedna wypita po południu), natomiast przy dłuższym stosowaniu wody z cytryną (po dwóch tygodniach) z nieskrywaną radością i pewnym zdumieniem odkryłam, że stan i wygląd mojej skóry się poprawił (wyraźne zmniejszenie zmian skórnych, poprawa kolorytu skóry) :) więc podsumowując – POLECAM wodę z cytryną, na pewno nie zaszkodzi a może tylko pomóc :D

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>